ЕЛЕНА ЛЮБЕНОВА "РАЗГОВОР ЗА ПЕДАГОГИЧЕСКОТО И
ДУХОВНОТО ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ ПОДРАСТВАЩИТЕ"
http://www.paradigma.bg/book/1534-razgovor-za-pedagogicheskoto-i-duho
Много се надявам книгата да е полезна на всеки, който общува с тази група деца. В книгата съчетавам педагогическия и духовен подход, но няма религии и националности, а човешка душа, емоции, чувства, идеи, процеси на развитие, общи както за хората, така и за всяко живо и неживо същество на планетата.
На мен лично, двата подхода - педагогиеският и духовният ми помагат в работата с тийнейджъри от различни националности и религии. Всъщност, книгата така и се роди, опитвах се да намеря общото, сходното, онова, което ни обединява, а не разделя, опитвах се да ги разбера и приема.
Главните герои в книгата са тийнейджърите, които следват импулсите на природата и се бунтуват срещу всеки опит да бъдат вкарани в рамки. Другият главен герой са възрастните, които вече са в социалната рамка и говорят от нея от позицията на строгото общество.
Как да се избегнат конфликтите, а и да се разбират двете различни перспективи, от които се говори, но и да се запазят взаимоотношенията им? Върху тези и много други въпроси разсъждавам в книгата. Книгата отразява и моите лични духовни търсения, малки открития и трансформации.
Горещо се надявам някои от вас да намерят идеите вътре близки и да ги почувстват като свои.
“Книгата е за педагогическото и духовното въздействие, което възрастните можем да имаме върху тийнейджърите. Това е важен и актуален разговор, имайки предвид консуматорското време, в което живеем.
Спираме се върху някои процеси, тенденции и стремежи на развитие, които ще ни помогнат да ги опознаем по-добре. Познаваме ли добре през какво минават те като физическо и емоционално развитие, ще можем и да намерим адекватните, интелигентни методи за общуване и въздействие.
Книгата е повод да се помисли за това дали като възрастни подхождаме инертно, авторитарно, или съзнателно избираме индивидуален подход, който да следва спецификата на всяко дете. Подрастващият възприема себе си като горда и самоуважаваща се личност. Така трябва да ги възприемаме и ние и да променяме методите на взаимодействие, които по инерция от детските им години продължаваме да прилагаме. В този смисъл книгата е адресирана до възрастните изобщо - родители, учители, приятели, съседи, леля, чичо, дядо, баба на тийнейджъри.”
СЪДЪРЖАНИЕ
Увод | 7
Кои са те, подрастващите? | 21
Тялото се променя | 29
Никой не ме разбира | 37
Промени в поведението, или как какавидата се превръща в пеперуда | 43
Трудности в училище | 53
Опасните изкушения на обществото | 67
Първите любовни трепети | 83
Езикът на подрастващите | 91
Различната класна стая | 103
Конфликтите между поколенията | 117
Възпитание, не дресиране и опитомяване | 125
Ти си уникално явление и аз ти се възхищавам | 133
Осъзнато разширяване на границите на идентичността | 147
Кривите огледала на консуматорското общество | 157
Емоциите като защитни механизми за оцеляване | 165
Стремеж към развитие | 173
Стремеж към свобода и независимост | 181
Медитацията като път към духовно израстване | 191
Децата – нашите гости от бъдещето | 203
Книгата може да се поръча на този уебсайт, но предполагам ще я има и на други след време:
No comments:
Post a Comment